When will it all end?

Jag är så sjukt trött på alla fördomar vi människor har. Mot allt och alla. Du är emo, då skär du dig och är konstig. Du är fjortis, då ligger du runt och är otrevlig.  Du kan inte sjunga, därför hatar vi dig. Du gillar inte sport, därför kan jag inte umgås med dig. Vad är det vi håller på med egentligen? Vi dömer människor efter deras utseende och vad för sorts musik de gillar eller om det är sportiga eller tjocka. Vad är det för fel med männskligheten? Vi hatar alla som inte är som oss. Jag kan inte vara din kompis för att du klär dig snobbigt. Eller du har ingen stil. Om man är pluggis, har glasögon och går lite konstigt så får man direkt stämpeln tönt i pannan och sedan slussas man ner i en låda bland andra töntar. Den personen är kanske grymt cool och lyssnar på samma musik som en själv. Men vi är inte beredda på det. Vi vill inte att ens "riktiga" kompisar ska tycka man är konstig för att man umgås med tönten. Vi krossar varandras drömmer genom att lägga stämplar på allt. Du klarar inte av att bli musiker. De är få som klarar det, du är inte en av dem. Skaffa dig en riktig karriär istället. Typ ekonom. Där ha du en lysande framtid.
Men tänka om jag kanske vill jobba med musik. Jag gillar inte ekonomi. Eller jag vill bli konstnär. Det är det jag brinner för. Vrf ska ngn komma och säga till mig att jag kan inte bli det jag drömmer om. Vem har den rättigheten? Ingen kan säga åt mig vad jag ska göra, vilken skola jag ska gå i. Vilken utbildning jag ska ha. Jag väljer vad jag ska göra. Ingen annan. Om ni inte redan visste det så är det här mitt liv. Det liv jag ska leva med resten av min tid här. Ska jag göra ngt jag inte vill? För att det passar ngn annan bättre om jag gör det? Nej. Jag ska göra precis som jag vill. Gå min egen väg. Och det hoppas jag alla gör. Ingen ska säga till er att ni ska göra si eller så. Välj själv för fan. Det år ditt fucking liv. Lev det som du vill!

En liten tanke jag fick på morgonkvisten...

xx

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0