I believe that they are true.

Sagor. Deras förtrollande glitter som sprider sig som en mantel över en när de berättas. Deras borderline historier om gott och ont. Jag vet inte vad ni tycker om sagor. Men i min värld är alla sagor på riktigt. Vissa skulle säkert kalla det verklighets flykt. Men vem har sagt att sagor och myter inte är sanna? Det bryter den vanliga tråkiga vardagen. Historier om prinsessor och prinsar som slåss med drakor och odjur för att kärleken är starkare än allt. Om elaka häxor som dör i slutet. Om fantaser som blir sanna. Varför kan inte sagor vara verkliga? Varför kan inte en prins komma ridande med ett blodigt svärd på en vit häst för att rädda mig? Varför kan man inte få bryta sig fri och gå sin egen väg? Jag önskar inland att mitt liv var en saga. Och att slutet var lyckligt.

Jag fullkomligt älskar Astrid Lindgrens sagor. Favoriterna är Mio min Mio, Bröderna lejonhjärta, mästerdetektiven Blomkvist och Sunnanäng. Det finns ju så många bra sagor men de här är ngr av mina favoriter. Edward sharpe and the magnetic zeros tillhör samma kategori som sagor. De hör ihop på ngt sett.


Ett fint sten monument av barn. Tog bilden i New York på metropolitan. Jag såg den, gick fram, gick runt den. Stannade och stirrade i alla vinklar, högt som lågt. Jag blev som trollbunden till den. Fastnade totalt. Den är så drömmlik, sagolik och bara helt fantastisk.

Sov gott mina älskare. Vi höres imorgon då rälsen är pålimmade. Ska bli en mkt intressant upplevelse.

xx


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0