My baby is back.

God eftermiddag. Det var ett  tag sen men jag har haft de sämsta och de bästa stunderna de senaste dagarna. I torsdags så sög skolan som vanligt men på kvällen jobbade jag. Klir i fickan. Väldigt skönt att ha lite pengar igen. I fredags så Var skolan cp som vanligt men med franska gruppen gick vi till petit france på kungsholmen. Dit måste ni gå. Ett litet underbart ställe på John ericssonsgata. Efter det drog jag hem en snabbis för att byta om. sen mötte jag Nic på Odenplan och vi satte oss på en buss som tog oss till Gröna Lund. Föt där så spelade Mando Diao! Jag och Nic satt i tre timmar och väntade men det var lätt värt det. För vi kom jätte långt fram och det var helt fantastiskt. Jag har sett dem förut men de är bara så bra. Hax, Dr. S och Sofia kom till oss efter ett tag men de gav upp när konserten började. När jag och Nic är påväg hem så säger hon att hon ska på en fest som hennes syster har ute på röda linjen. Jag får följa med! Så en till snabb runda hemma, denna gång så duchade vi, innan vi sätter oss på ett tåg som tar oss till Axelsberg. Där irrar vi runt bland villor innan vi hittar rätt. Sköna människor och en härlig stämning är ett bra recept på en fest. Vid Kvart i två så sätter vi oss i en taxi och åker hem.

Idag försover jag mig! Vet dock inte riktigt hur man kan försova sig på en helg då man inte ska göra ngt specielt men. Jag och baba går ut på staden i hopp om att hitta skolavslutningskläder. Efter ett antal timmars sökande ger vi upp och börjar gå hemmåt. Men vi stannar på Beyond Retro för att titta där. När vi går ner för trappan är musik så grymt hög att de inte kan vara ngt annat en ett live band. Baba blir överlycklig och sätter sig precis bredvid musikerna som spelar gammal rock blues. Det svänger är allt jag kan säga. Under den underbar stunden vi är där så hittar jag klänningen, väskan och skärpet. Kan det bli bättre?

Men de kan det. Min baba som pratar med allt och alla börjar självklart prata med bandet. Och de skulle spela ikväll på Wirströmspub som är ett ställe i gamla stan. Då visar det sig att när min baba var 16-17 jobbade han där varje fredag kväll. Och han jobbade i garderoben, baren och hör här. Han jobbade som fördansare. Först ville jag inte veta vad de var men det visade sig vara en kille som bjöd upp tjejer och såg till at dansen började. Jaha. Han har levt livet.

Nu så ska vi äta hamburgare och dricka pomac.

xx

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0