Things I wanna do.



Jag har kommit underfun med att de personer jag ser upp till, mina idoler om så vill sägas är mestadels män. Utom denna fantastiske kvinna. Patti Smith. Jag älskar hennes musik, poesi och konst. Hon har verkligen inte begränsat sig som nästan alla nuförtiden gör. Varför hålla sig till en konstform när man kan utöva hur många man vill? Hon har verkligen levt livet. Jag önskar att jag hade varit samma geneation som henne. Förstå vilken underbar grej. Jag är verkligen inte otacksam för livet jag har fått men det är svårare att leva efter mina värderingar i denna dag än för 50-40 år sedan. Väldigt många säger att rock n' rollen är förbi, men egentligen så är den bara över för de som inte omfamnar den. Jag respekterar de som lever efter Carolina Gynnings och Blondinbellas lifstil men det är inte något för alla. Jag lockas verkligen inte till den.

Nu så ska jag sova. Imorgon så ska jag lämna tillbaka böcker, titta på vackra klänningar och bäst av allt, träffa Ville.

xx

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0